El
propulsor davanter d’aquest biplaça de disseny atrevit rendeix 430 CV i 1.288 Nm a 3.250 RPM, és capaç d'assolir els 100 km/h
en menys de 4 segons i passar de 320 km/h de velocitat punta. Si això no
és suficient, hi ha una versió de 660
CV i
1.423 Nm. I quins avantatges té? Segons el fabricant, a 112 km/h,
la velocitat màxima a Regne Unit, el motor gira a només 980 RPM i disposa de 949 Nm de parell
màxim, que li sobraria per estirar dues o tres caravanes.
Aquest cotxe cumpleix les
normatives mediambientals més exigents referides a consums i emisions de
contaminants, amb un consum de menys de
4 litres als 100 Km pot cosiderar-se com l’únic esportiu ecològic, sent capaç
de recòrrer 3200 Km amb un sol depòsit de combustible. A més cal dir que el motor s'ho empassa de tot . Funciona
amb gasoil d'origen fòssil, biodièsel, oli de palma o oli de linòleum. Fins i tot
si està ben colat, pot funcionar amb oli domèstic de cuina, usat o no.
El
fabricant no ens ha donat més dades, a part del seu preu: costarà uns 95.000
€, que no és molta quantitat per tan impressionants prestacions. Bàsicament és un motor tan sobrat que amb baixes
exigències, pot fer consums similars a un 1.3 turbodièsel de 75 cavallets. Si
Rudolf Diesel aixequés el cap, se li quedaria el pèl de punta, segur!
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada